беседуя с японцем

недоверие киборга
безцельность истории
сексуальное самоопределение
беседуя с японцем
в мире артефактов

distrust cyborg
aimlessness of history
sexual identity
talking to a Japanese
in the world of artifacts

     недоверие киборга
киборг не может доверять человеку...
как человек - государству...

им есть что скрывать:
кому-то важную информацию, а кому-то
отсутствие души

     distrust cyborg
A cyborg can't trust a human...
as a person - to the state ...

they have something to hide:
some important information, and some
lack of soul

     безцельность истории
     цель истории - свобода всех и каждого /Гегель
очень спорно...
? а почему не: "равенство всех и каждого"

история крайне жестока в своём развитии
очевидно, что у неё нет цели

     aimlessness of history
     the goal of history is the freedom of one and all / Hegel
very debatable...
? why not: "equality of all and everyone"

history is extremely cruel in its development
obviously she doesn't have a goal

     сексуальное самоопределение
простое упоминание свободы вскоре превращается
в призыв к бунту

тут сходство с сексуальным самоопределением:
главное начать,
типа построиться в колонну

     sexual identity
the mere mention of freedom soon becomes
in a call to revolt

here is a similarity with sexual self-determination:
the main thing is to start
sort of line up in a column

     беседуя с японцем
     в языке - Бог,он даёт слову цвет и даже вкус /Хайдеггер
я постараюсь избежать аппеляции к трансцендентному:
"нет" - отвечает японец,- слово это вольная интерпретация иероглифа,
как мнение о форме Фудзи - у каждого своё...

а иероглиф остаётся собой,
как и Фудзи

     talking to a Japanese
     in the language - God, he gives the word color and even taste / Heidegger
I will try to avoid appealing to the transcendent:
"no" - the Japanese answers, - the word is a free interpretation of hieroglyph,
as an opinion about the shape of Fuji - everyone has their own ...

and the hieroglyph remains itself,
like Fuji

      в мире артефактов
homo pankus существует как аморальное явление,
аморальная ипостась "сапиенса"...

у него особый язык жестов и остро-специфический запах
он живёт в мире артефактов

      in the world of artifacts
homo pankus exists as an immoral phenomenon,
immoral hypostasis of "sapiens" ...

he has a special sign language and a sharp-specific smell
he lives in the world of artifacts


Рецензии