15 сен. Святитель Иоанн Постник, Патриарх Констант

Святитель Иоанн Постник, Патриарх Константинопольский

I. ПАТРИАРХ И ПОДВИЖНИК

Святитель Иоанн, нареченный Постником,
светильник Церкви Константинопольския
и всей Вселенней Православней,
на престоле патриаршем
в лето 582 по Рождестве Христовем воссиявший.
Житием своим кротким и постническим
имя свое, яко печать, оправдал еси,
от юности возлюбив воздержание
и молитву непрестанную.
Паства же его, видя житие его ангельское,
с любовию назидашеся.

II. ТРУД ДУХОВНИКА

1. Составитель Покаяннаго Правила

   Святителю Иоанну
   Дух Святый премудрость дарова,
   да составит правило покаянное,
   номоканон нареченное,
   во исправление кающихся
   и в научение духовников.
   Правило сие, яко светильник в темнице,
   путь ко спасению озаряет,
   врачующе души, согрешихьи тайно или явно.

2. Милостивый судия

   Ведуще немощь человеческаго естества
   и ревность добровольнаго покаяния,
   святый Иоанн епитимии древних отцов
   не отмени, но сократити дерзну,
   яко врач милосердый, раны облегчая.
   Не по мере греха, но по мере сокрушения
   и силы кающагося
   правило полагаше,
   пост, милостыню и поклоны земныя
   в лекарство душевное назначая.

3. Наследие Церкви

   Труд сей великий,
   яко драгоценное сокровище,
   всей Церковью Православной был принят
   и в равенстве со священными правилами
   поставлен есть.
   На Афоне Святогорцы
   правило его уточниша и распространиша,
   в земли же Славянския
   равноапостольным Мефодием
   первоначально преложено бысть.
   В Русской Церкви в Требник вложено,
   духовником во орудие вручено,
   и до днесь в силе пребывает.

III. ДУХОВНЫЙ СМЫСЛ

1. Искусство врачевания душ

   Номоканон святаго Иоанна
   не закон есть суровый,
   но искусство врачевания душ,
   к спасению путь милостивый.
   Оценяет он покаяние
   не долготою времени,
   но глубиною сокрушения
   и ревностию кающагося,
   ибо Бог сердце зрит, а не внешнее дело.

2. Пособие духовникам

   Духовником же правило сие
   в помощь и в научение дано есть,
   да не ошибаются в назначении епитимий,
   да различают грех и немощь,
   да ведут пасомых своих
   ко Христу Спасителю
   путем милосердия и разума.

3. Утешение кающимся

   Всем же, во грехи впадшим
   и кающимся от сердца,
   номоканон сей светом надежды озаряет,
   яко несть греха, побеждающаго
   милосердие Божие,
   аще истинное покаяние принесем.

ТРОПАРЬ

Правило веры и образ кротости,/ воздержания учителя/ яви тя стаду твоему,/ яже вещей истина./ Сего ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая,/ отче Иоанне Постниче,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.

КОНДАК

Постническое житие твое/ и милостивое о кающихся попечение/ Церковь Божию украси,/ святителю Иоанне./ Ты бо, врач душевный явился еси,/ номоканон покаянный нам даровав./ Темже тя почитаем и вопием ти:/ радуйся, отче премудрый,// наставниче душ наших.

МОЛИТВА

О, великий угодниче Христов и премудрый наставниче наш, святителю Иоанне Постниче! К тебе, яко к искусному врачу душ наших, припадаем и молимся: испроси у Всемилостиваго Господа дух сокрушения и слез покаянных, да возненавидим всякий грех и очистим совесть нашу истинным исповеданием. Научи нас, святителю, правилу твоему духовному последовати, да, епитимию с радостию неся, обрящем милость у Престола Господня и сподобимся Царствия Небеснаго, идеже ты со всеми святыми предстоиши, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков.

АМИНЬ.

P.S. Дивный во святых Своих Господь,/ дарова Церкви Своей святителя Иоанна,/ врачба душ наших устроителя./ Слава Покаявшемуся о нас грешных,/ слава Милующему и Спасающему нас!

Святителю отче Иоанне, моли Бога о нас!


Рецензии