15 сен. Святитель Иоанн Постник, Патриарх Констант
I. ПАТРИАРХ И ПОДВИЖНИК
Святитель Иоанн, нареченный Постником,
светильник Церкви Константинопольския
и всей Вселенней Православней,
на престоле патриаршем
в лето 582 по Рождестве Христовем воссиявший.
Житием своим кротким и постническим
имя свое, яко печать, оправдал еси,
от юности возлюбив воздержание
и молитву непрестанную.
Паства же его, видя житие его ангельское,
с любовию назидашеся.
II. ТРУД ДУХОВНИКА
1. Составитель Покаяннаго Правила
Святителю Иоанну
Дух Святый премудрость дарова,
да составит правило покаянное,
номоканон нареченное,
во исправление кающихся
и в научение духовников.
Правило сие, яко светильник в темнице,
путь ко спасению озаряет,
врачующе души, согрешихьи тайно или явно.
2. Милостивый судия
Ведуще немощь человеческаго естества
и ревность добровольнаго покаяния,
святый Иоанн епитимии древних отцов
не отмени, но сократити дерзну,
яко врач милосердый, раны облегчая.
Не по мере греха, но по мере сокрушения
и силы кающагося
правило полагаше,
пост, милостыню и поклоны земныя
в лекарство душевное назначая.
3. Наследие Церкви
Труд сей великий,
яко драгоценное сокровище,
всей Церковью Православной был принят
и в равенстве со священными правилами
поставлен есть.
На Афоне Святогорцы
правило его уточниша и распространиша,
в земли же Славянския
равноапостольным Мефодием
первоначально преложено бысть.
В Русской Церкви в Требник вложено,
духовником во орудие вручено,
и до днесь в силе пребывает.
III. ДУХОВНЫЙ СМЫСЛ
1. Искусство врачевания душ
Номоканон святаго Иоанна
не закон есть суровый,
но искусство врачевания душ,
к спасению путь милостивый.
Оценяет он покаяние
не долготою времени,
но глубиною сокрушения
и ревностию кающагося,
ибо Бог сердце зрит, а не внешнее дело.
2. Пособие духовникам
Духовником же правило сие
в помощь и в научение дано есть,
да не ошибаются в назначении епитимий,
да различают грех и немощь,
да ведут пасомых своих
ко Христу Спасителю
путем милосердия и разума.
3. Утешение кающимся
Всем же, во грехи впадшим
и кающимся от сердца,
номоканон сей светом надежды озаряет,
яко несть греха, побеждающаго
милосердие Божие,
аще истинное покаяние принесем.
ТРОПАРЬ
Правило веры и образ кротости,/ воздержания учителя/ яви тя стаду твоему,/ яже вещей истина./ Сего ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая,/ отче Иоанне Постниче,/ моли Христа Бога// спастися душам нашим.
КОНДАК
Постническое житие твое/ и милостивое о кающихся попечение/ Церковь Божию украси,/ святителю Иоанне./ Ты бо, врач душевный явился еси,/ номоканон покаянный нам даровав./ Темже тя почитаем и вопием ти:/ радуйся, отче премудрый,// наставниче душ наших.
МОЛИТВА
О, великий угодниче Христов и премудрый наставниче наш, святителю Иоанне Постниче! К тебе, яко к искусному врачу душ наших, припадаем и молимся: испроси у Всемилостиваго Господа дух сокрушения и слез покаянных, да возненавидим всякий грех и очистим совесть нашу истинным исповеданием. Научи нас, святителю, правилу твоему духовному последовати, да, епитимию с радостию неся, обрящем милость у Престола Господня и сподобимся Царствия Небеснаго, идеже ты со всеми святыми предстоиши, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков.
АМИНЬ.
P.S. Дивный во святых Своих Господь,/ дарова Церкви Своей святителя Иоанна,/ врачба душ наших устроителя./ Слава Покаявшемуся о нас грешных,/ слава Милующему и Спасающему нас!
Святителю отче Иоанне, моли Бога о нас!
Свидетельство о публикации №125091504279