Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024
Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
25 ноября, в 5.28 ч. в Вильнюсе, на ул. Жирню, в квартале жилых домов недалеко от аэропорта упал грузовой самолет DHL, летевший из Лейпцига в Вильнюс.
В понедельник предали огласке разговор пилотов с центром управления полетами перед самой катастрофой. Им на Youtube поделился Наглис Андреюнас.
На записи слышно, что пилот здоровается с работниками центра, ему отвечают.
Работник центра передает информацию о том, что самолет может опуститься на высоту до 4000 футов (около 1200 м).
Пилот интересуется видимостью и будет ли возможность получить указания ILS (instrument landing system), т.е. инструментальной системы посадки (наиболее распространённая в авиации радионавигационная система захода на посадку по приборам) в случае плохой видимости.
Запись переговоров диспетчеров воздушного движения
частной диспетчерской службы
ORO Navigacija
(осуществляет контроль за движением гражданских судов в воздушном пространстве Литвы) и
пилота
рейса BCS18D
авиакомпании SWIFT,
выполнявшего
рейс Лейпциг - Вильнюс
опубликовал в
Youtube
Наглис Андреюнас.
Youtube /Ютюб , Наглис Андреюнас
Naglis Andriejunas
"Live ATC recording of BCS18D crash on final to VNO airport (check description)"
https://www.youtube.com/watch?v=aAUUteXo9rY
https://www.youtube.com/@lukasandrlt
"25 Nov 2024
Please refer to VASAviation video,
that's done in a more professional and detailed way -
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
"Errors contained in the transcription:
BCS18D callsign:
It should read "Postman 18D" instead of "swift 18D""
Transcribed ATC recording of BCS18D (DHL flight operated by swift air). Aircraft crashed on short final in Liepkalnis when on ILS landing to VNO/EYVI Vilnius international airport."
https://www.youtube.com/watch?v=aAUUteXo9rY
https://www.youtube.com/@lukasandrlt
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
liveatc.net
Запись переговоров диспетчеров воздушного движения
частной диспетчерской службы
ORO Navigacija
(осуществляет контроль за движением гражданских судов в воздушном пространстве Литвы) и
пилота
рейса BCS18D
авиакомпании SWIFT,
выполнявшего
рейс Лейпциг - Вильнюс
опубликовал в
Youtube
Наглис Андреюнас.
В его аккаунте в сети Linkedin сказано, что
он работает старшим дежурным офицером
по обеспечению полетов чартерной авиакомпании
GetJet Airlines.
Как указано в титрах запись была сделана
с прямого эфира переговоров
диспетчеров с пилотами авиарейсов,
транслирующихся в реальном времени
на сайте liveatc.net.
Длительность записи составляет 03 минуты 22 секунды.
Неизвестно, была ли она отредактирована.
Примерно 2 минуты переговоров на записи предшествуют падению рейса BSC18D.
Точное время проведения переговоров не указано.
______________________________________________
Грузовой Boeing 737, выполнявший рейс, рухнул в окрестностях вильнюсского аэропорта примерно в 05:28 утра.
______________________________________________
_______________________
BSC18D:
Доброе утро контроль!
SWIFT18D
(пилот авиарейса начинает радиообмен с центром контроля воздушного движения Вильнюса)
_______________________
_______________________
Контроль:
SWIFT18D,
доброе утро!
_______________________
_______________________
Контроль:
SWIFT18D
снижайтесь до высоты 4000 футов (1219,2 метров),
QNH1020
ILS
RWY 19
_______________________
_______________________
Контроль:
SWIFT18D
снижайтесь до высоты 4000 футов (1219,2 метров),
QNH1020
(давление на уровне моря 1020 миллибар, необходимая информация для захода на посадку по альтиметру),
ILS
(курсо-глиссадная система управления посадкой работает)
RWY 19
(магнитный курс на посадку - 190 градусов, 180 градусов - Юг ) information uniform
(информация для всех прибывающих и взлетающих бортов).
_______________________
_______________________
BSC18D:
Высота 4000 футов, QNH1019,
ожидаю работы ILS на полосе курс 190 градусов.
Можете ли подтвердить ожидание ILS?
Я не получил подтверждения ILS.
_______________________
_______________________
Контроль:
19 Z
(очевидно, повторяет курс на посадочную полосу, где Z означает прямой подход к полосе).
_______________________
_______________________
BSC18D:
Контроль,
можете ли вы подтвердить разрешение на посадку
по ILS после MIZOP
(проверки совместимости систем)?
_______________________
_______________________
Контроль:
Swift18D,
снижайтесь до высоты 2700 футов (822,9 метра), QNH1020 разрешена посадка по ILS подход Z
(прямой заход на полосу, без отклонения от ее оси),
подтвердите контакт с ILS.
_______________________
_______________________
BSC18D:
ОК. Высота 2700 футов, QNH1020,
нам все еще необходима ILS,
подтверждение контакта с ILS последует
(неразборчиво)...
_______________________
_______________________
Контроль:
расстояние до касания полосы
4 морских мили (7,4 км),
свяжитесь с диспетчерской вышкой
на частоте 118.205 Мгц
_______________________
_______________________
BSC18D: частота 118.205
_______________________
_______________________
Диспетчерская вышка Вильнюс:
Swift18D,
это диспетчерская вышла
_______________________
_______________________
Контроль:
Swift18D,
подход разрешаю
_______________________
_______________________
Диспетчерская вышка Вильнюс:
Swift18D,
ветер под углом 170 градусов
(Юго-юго-восточный - ред.),
скорость 15 узлов (7,7 м/с)
посадку разрешаю,
курс 190 градусов.
_______________________
_______________________
Контроль:
Swift18D
посадка разрешена,
курс 190 градусов.
_______________________
______________________________________________
Шум в эфире
______________________________________________
_______________________
Диспетчерская вышка Вильнюс:
AirBaltic 35G,
на связи диспетчер
_______________________
_______________________
AirBaltic 35G:
диспетчер,
продолжайте
_______________________
_______________________
Диспетчерская вышка Вильнюс:
прекратите запуск двигателей,
вернитесь на стоянку,
у нас только что разбился самолет на подлете,
нам нужно время.
_______________________
AirBaltic 35G:
OK, возвращаюсь на стоянку
_______________________
_______________________
Диспетчерская вышка Вильнюс:
Wizzair59BU,
тоже самое,
прекратите взлетные процедуры
и вернитесь на стоянку,
ожидайте информации через 30 минут
_______________________
_______________________
Wizzair59BU:
Вас понял, заглушаю двигатели...
_______________________
_______________________
Позже центр сообщил, что
самолет
может опуститься на высоту
до 2700 футов (800 м)
и подтвердил возможность использования ILS.
_______________________
_______________________
Пилот ответил:
"OK, 800 метров".
_______________________
Известно, что на борту самолета
были четверо членов экипажа -
два пилота и два работника.
Разбился Boeing 737-400,
полет осуществляла компания
SWIFT Air.
По данным портала Airfleets,
это был достаточно старый самолет.
_______________________
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
liveatc.net
<<>>> <<>> <<>>
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
EYVI 250320Z 1801 7KT 9999 OVC007 01/M01 Q1020 TEMPO OVC005
BCS18D B734
148 (\|/) EYVI
388
BCS18D (male voice)
Good morning, Control, Postman 18D.
BCS18D B734
138 (\|/) EYVI
382
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, good morning
BCS18D B734
136 (\|/) EYVI
381
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, descend to altitude 4000 feet, QNH 1020m
ILS appsoach runway 19, information Uniform
(... фор саусэнд фит (=4000 feet), (QNH) ... опущенный ... в чём зиро ... опущенный вмоменто мужчины вом.(in decsented low moment , men warm ((в опущенной низовой спускающейся ситуации, мужчины согревают, греют, возбуждают)) (всхлип чей-то)
BCS18D B734
134 (\|/) EYVI
380
BCS18D (male voice)
4000 feet, QNH 1019 and expecting ILS runway 19.
Could you, please, confirm expecting ILS and not confirme to the ILS?
BCS18D B734
128 (\|/) EYVI
377
EYVI APP (female voice)
19, Z.
Уан Найн Зуу
Уан Найнерз Зуу
Уан мНаймнерз Зуу
BCS18D B734
127 (\|/) EYVI
377
25/Nov/2024
A Swiftair Boeing 737-400 (EC-MFE) performing flight
BCS18D from Leipzig EDDP to Vilnius EYVI
was on final approach when the aircraft
crashed about 1-2 miles from the runway
impacting a building and burst into flames.
One of the occupants received fatal injuries.
The other three ocupants were taken to hospital.
No more injuries reported.
BCS18D
A060 (\|/)
BCS18D
A059 (\|/)
BCS18D (male voice)
Control, could you please confirm if - fom 18D - if we are
autorized to the ILS after MIZOP?
BCS18D
A056 (\|/)
BCS18D
A055 (\|/)
BCS18D
A054 (\|/)
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, descend to altitude 2700 feet, QNH 1020,
cleared ILS-Z 19, report established.
BCS18D
A050 (\|/)
BCS18D
A050 (\|/)
BCS18D (male voice)
Okay, 2700 feet with QNH 1020 and we are
cleared for the ILS,we'll report established, Postman 18D.
(Окей, ту нандред севен соузенд фит, опущенный чёрный чёрт,
то сироу ааант таааа ву ти ((вити? вути?)) ай рю вё зи фор саузенд фор ж-па вот ваусием ворентел такое тсц.(обрыв))
BCS18D
A047 (\|/)
(((шумы)))
UTN7022 E734
148 (\|/) EYVI
388
BCS18D
A046 (\|/)
(((шумы)))
((всё прошёл))
(всоу прошёл))
((всё, прошёл))
((****ный))
(((шумы)))
BCS18D
A045 (\|/)
UTN7022 E734
192 (\|/) EYVI
401
BCS18D
A045 (\|/)
(((шумы)))
((ничего такого вспомнить))
((кроме дополнительно))
(((шумы)))
UTN7022 E734
191 (\|/) EYVI
401
BCS18D
A044 (\|/)
(((шумы)))
(( ЦЦэ-А!))
((нельзя! ))
((другой голос: вот и мой Бог!))
(((шумы)))
BCS18D
A044 (\|/)
EYVI TWR/ (male voice)
Baltic 35G, QNH 1020, push and start approved, release point 6.
UTN7022 E734
184 (\|/) EYVI
396
BCS18D
A040 (\|/)
BCS18D
A039 (\|/)
UTN7022 E734
183 (\|/) EYVI
394
(шум, шумы)
BCS18D
A039 (\|/)
(Т!) (тьфу!)(Т!)
BCS18D
A038 (\|/)
(шумы)
(в эфире шумы)
(тсон)
(это он)(тсон)(шон)(тсон)
(шум)
BCS18D
A037 (\|/)
UTN7022 E734
180 (\|/) EYVI
392
UTN7022 (male voice)
Vilnius Approach, good morning, UTN7022.
((в эфире шумы))
UTN7022 E734
176 (\|/) EYVI
389
BCS18D
A034 (\|/)
BCS18D
A033 (\|/)
UTN7022 E734
175 (\|/) EYVI
383
EYVI APP (female voice)
UTN7022, Vilnius Approach, good morning, radar contact.
Expect ILS approach 19, information Victor.
UTN7022 E734
168 (\|/) EYVI
381
BCS18D
A030 (\|/)
UTN7022 E734
168 (\|/) EYVI
381
UTN7022
Expecting ILS approach runway 19, information Victor, UTN7022
UTN7022 E734
163 (\|/) EYVI
376
BCS18D
A028 (\|/)
UTN7022 E734
162 (\|/) EYVI
375
UTN7022 E734
161 (\|/) EYVI
374
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, 4 miles from touchdown, contact Tower 118.5
Victor Delta For (Four) 4 miles from Conta Tower zita 1805.
UTN7022 E734
156 (\|/) EYVI
365
BCS18D
A028 (\|/)
BCS18D (male voice)
118.05, Postman 18D.
Foreightzerofve a Postman прийдёть.
BCS18D
A027 (\|/)
UTN7022 E734
154 (\|/) EYVI
361
BCS18D
A026 (\|/)
UTN7022 E734
152 (\|/) EYVI
357
BCS18D
A025 (\|/)
UTN7022 E734
151 (\|/) EYVI
356
(шум)
BCS18D
A024 (\|/)
UTN7022 E734
150 (\|/) EYVI
354
(шум)
EYVI TWR/ (male voice)
Wizzar 59BU, QNH 1020? start up approved.
BCS18D
A023 (\|/)
UTN7022 E734
148 (\|/) EYVI
352
BCS18D
A022 (\|/)
UTN7022 E734
147 (\|/) EYVI
351
(шум)
(шум)
WZZ59BU (male voice)
QNH 1020, starting up, Wizz 59BU.
(шум)
(шум)
BCS18D
A020 (\|/)
UTN7022 E734
145 (\|/) EYVI
348
EYVI TWR/ (male voice)
Postman 18D, Tower?
Фота (Фота. Фате. Уотер =4?=for? вода? water? Fata=Судьба? For=для? Photo?=Фото?) зелта файф.
BCS18D
A019 (\|/)
UTN7022 E734
144 (\|/) EYVI
346
BCS18D
A018 (\|/)
UTN7022 E734
143 (\|/) EYVI
344
BCS18D
A018 (\|/)
[+]
BCS18D
A018 (\|/)
BCS18D
A017 (\|/)
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, Vilnius Approach?
Ой Мэй Дайл Делта = Delta пфуе супочь?
Am I may made Delta phue suppoch?
BCS18D
A017 (\|/)
[+]
BCS18D
A017 (\|/)
[+]
BCS18D
A016 (\|/)
[+]
BCS18D
A016 (\|/)
[+]
EYVI TWR/ (male voice)
Postman 18D, wind 170 degrees 15 knots, cleared to land runway 19.
поздно One DeLoach Delta wind Vanda Wonder дзие телефон фа посмотрим вес (весна)(вес) надо живого нам е=ли?
[+]
BCS18D
A015 (\|/)
[+]
(яркое пятно=вспышка в небе фото летит )
[+]
BCS18D
A014 (\|/)
[+]
BCS18D
A013 (\|/)
[+]
BCS18D
A012 (\|/)
[+]
(яркое пятно=вспышка в небе фото летит )
[+]
BCS18D
A012 (\|/)
EYVI APP (female voice)
Postman 18D, cleared to land 19.
BCS18D
A011 (\|/)
(яркое пятно=вспышка в небе фото летит уровент высоты деревьев)
BCS18D
A011 (\|/)
BCS18D
A010 (\|/)
(ниже высоты деревьев)
*вспышка яркое небо от вспышки
Информация об BCS18D пропадает с радара.
*небо яркое в той стороне .
* Звук как "Птью!" (чихает, пукает, лопнуло что-то).
* В той стороне растёт яркое пятно, как половинка огненного Солнца. Щиты на земле скрывают часть происходящего.
* яркое пятно, как половинка огненного Солнца в месте падения яркого объекта с неба.
EYVI TWR/ (male voice)
Air Baltic 35G, Tower.
UTN7022 E734
128 (\|/) EYVI
331
* яркое пятно, как половинка огненного Солнца в месте падения яркого объекта с неба, растёт размерах.
* набор яркие пятна(как плазма), как куски от огненного Солнца в месте падения яркого объекта с неба.
* рост плазменного объекта расширяется.
EYVI TWR/ (male voice)
Cancel your start-up. Go back to your stand number.
We just got a crash of an aircraft on final so we will need some time.
* пламя, плазма, высота всего гиганская до неба.
*как бы фантастически инопланетно выглядит .
* Выглядит на где-то ядерный взрыв малой мошности по размеру.
EYVI TWR/ (male voice)
Cancel your start-up. Go back to your stand number.
We just got a crash of an aircraft on final so we will need some time.
UTN7022 E734
124 (\|/) EYVI
331
(шумы в эфире)
Карта места падения
Map of crash site
XCrashsiteX (road) forest, wood
===========(road)===========
road road road road road
===========(road)===========
airport (road)
Vilnuis (road)
Airport (road)
===========(road)===========
Карта места крушения
Место крушения (дорога) лес, перелеск
===========(дорога)===========
автодорога автодорога автодорога
===========(дорога)===========
аэропорт (дорога)
Вильнюс (дорога)
Аэропорт (дорога)
===========(дорога)===========
EYVI TWR (male voice)
Cancel your start-up. Go back to your stand number.
We just got a crash of an aircraft on final so we will need some time.
перевод:
EYVI TWR (мужской голос)
Отмените запуск. Вернитесь к номеру своего стенда.
Мы только что получили сообщение о крушении самолета на final при посадке, поэтому нам потребуется некоторое время.
UTN7022 E734
124 (\|/) EYVI
331
BTG35G (male voice)
Okay, shutting down and going back to stand. Air Baltic 35G.
EYVI TWR (male voice)
Wizzar 59BU, same for you, please. Cancel your
start-up clearance. Expect information in 30 minutes.
WZZ59BU (male voice)
Wizz 59BU, roger, we have shut down the enquines.
((шумы))
Перевод:
BTG35G (мужской голос)
Итак, выключаем и возвращаем в режим ожидания. Air Baltic 35G.
EYVI TWR (мужской голос)
Wizard 59, то же самое и вам, пожалуйста. Отмените
разрешение на запуск. Ожидайте информацию через 30 минут.
WZZ59BU (мужской голос)
WIZZ59BU, Роджер, вас понял, мы заглушили двигатели.
UTN7022 E734
114 (\|/) EYVI
327
UTN7022 E734
113 (\|/) EYVI
327
UTN7022 E734
111 (\|/) EYVI
325
EYVI APP (male voice)
UTN7022,
due emergency situation in Vilnius airport,
I would suggest you to climb to FL100.
Перевод:
EYVI APP (мужской голос):
UTN7022,
в связи с чрезвычайной ситуацией в аэропорту Вильнюса,
Я бы посоветовал вам подняться на высоту FL100.
UTN7022 E734
110 (\|/) EYVI
325
UTN7022 (male voice)
Confirm climb and maintain FL100?
перевод:
UTN7022 (мужской голос)
Подтвердите набор высоты и поддерживайте уровень FL100?
(в эфире шумы, слышимость плохая)
UTN7022 E734
109 (\|/) EYVI
324
UTN7022 E734
108 (\|/) EYVI
323
EYVI APP (male voice)
"UTN7022, that's affirm, climb to FL100."
EYVI APP (мужской голос)
"UTN7022, это подтверждение, поднимитесь на высоту 100 футов.
UTN7022 E734
108 (\|/) EYVI
323
UTN7022 E734
107 (\|/) EYVI
322
UTN7022 E734
107 (\|/) EYVI
321
WZZ59BU (male voice) (мужской голос)
"Koks Lektuvas?" (On Lithonian)
"What aircraft?" (On English)
(("Какой самолёт? Что за самолёт?"))
UTN7022 E734
106 (\|/) EYVI
321
EYVI TWR (male voice) (мужской голос)
"Boeing 737"
("Боинг 737")
UTN7022 E734
106 (\|/) EYVI
321
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
318
EYVI APP (male voice)
"UTN7022, roger, confirm your alternate is Riga, EVRA?"
перевод:
EYVI APP (мужской голос)
- UTN7022, вас понял, подтвердите, что Вашу замену курса на Рига, ЭВРА (EVRA)?"
(((Airport Riga Rix)))
((Riga International Airport
Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki › Riga_International_Air...
Riga, EVRA from en.wikipedia.org
RIX Riga Airport (Аэропорт Рига в Латвии)
(Latvian: RIX Rigas lidosta, Latvia
IATA: RIX,
ICAO: EVRA) is the international airport of Riga, the capital of Latvia, and the largest airport in ...))
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
318
EYVI APP (male voice)
"UTN7022, roger, confirm your alternate is Riga, EVRA?"
(confirm your Alterna Victor ala ((strong noises on the air))
перевод:
EYVI APP (мужской голос)
- UTN7022, вас понял, подтвердите, что Вашу замену курса на Рига, ЭВРА (EVRA)?"
(confirm your Alterna Victor ala ((сильные шумы в эфире))
(подтвердите свою альтернативу Виктору ала((сильные шумы в эфире))
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
318
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
316
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
313
UTN7022 (Male voice)
"Affirmative."
UTN7022 (Мужской голос)
"Подтверждаю".
UTN7022 E734
105 (\|/) EYVI
313
UTN7022 E734
104 (\|/) EYVI
311
UTN7022 (Male voice)
"Alternative will be Riga, UTN7022".
перевод:
UTN7022 (мужской голос)
"Альтернативой будет Рига, UTN7022".
UTN7022 E734
104 (\|/) EYVI
311
UTN7022 E734
104 (\|/) EYVI
309
EYVI APP (male voice)
"Copied, Riga."
перевод:
EYVI APP (мужской голос)
"Скопировано, Рига".
(UTN7022
летает над аэропортом Вильнюс.)
UTN7022 E734
104 (\|/) EYVI
309
UTN7022 E734
097 (\|/) EYVI
290
UTN7022 E734
094 (\|/) EYVI
286
UTN7022 E734
093 (\|/) EYVI
286
UTN7022 E734
093 (\|/) EYVI
284
UTN7022 E734
092 (\|/) EYVI
285
UTN7022 E734
093 (\|/) EYVI
286
UTN7022 E734
093 (\|/) EYVI
290
UTN7022 E734
094 (\|/) EYVI
290
UTN7022 E734
097 (\|/) EYVI
291
UTN7022 E734
099 (/|\) EYVI
307
UTN7022 E734
099 (/|\) EYVI
309
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
307
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
297
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
290
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
290
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
293
UTN7022 E734
102 EYVI
276
UTN7022 E734
102 EYVI
257
UTN7022 E734
102 EYVI
240
UTN7022 E734
102 EYVI
221
UTN7022 E734
102 (/|\) EYVI
223
UTN7022 E734
119 (/|\) EYVI
282
(UTN7022
(Улетает от аэропорта Вильнюс )
UTN7022 E734
176 (/|\) EYVI
325
UTN7022 E734
191 (/|\) EYVI
342
"THE AIRPORT REMAINED CLOSED FOR A FEW HOURS.
VIDEO DESCRIPTION TO BE UPDATED AS INFORMATION RELEASES."
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
<<>> <<>> <<>>
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
liveatc.net
<<>> <<>> <<>> <<>> <<>>
____________________________
Читайте нас там, где удобно:
Facebook Telegram Instagram !
Опубликованные материалы и любая их часть охраняются авторским правом в соответствии с Законом об авторском праве, и их использование без согласия издателя запрещено.
Более подробная информация здесь
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
Статьи по теме
ФОТО, ВИДЕО. В Вильнюсе упал и загорелся Boeing 757, принадлежащий DHL: погиб пилот - гражданин Испании
ФОТО, ВИДЕО. В Вильнюсе упал и загорелся Boeing 757, принадлежащий DHL: погиб пилот - гражданин Испании (10)
ВИДЕО. Крушение грузового самолета в Вильнюсе попало на видео; что говорят свидетели
ВИДЕО. Крушение грузового самолета в Вильнюсе попало на видео; что говорят свидетели (2)
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
25th November 2024
25 ноября 2024
ATE CHUET
BOEING 737 CRASH IN LITHUANIA
https://www.youtube.com/watch?v=nc3vNoA4UTE
<<>> <<>> <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
11:47, 25 ноября 2024/ Бывший СССР/Литва
Фото: Mindaugas Kulbis / AP
Автор: Илья Таксюр (редактор отдела «Бывший СССР»)
Стало известно гражданство одного из пилотов разбившегося в Литве самолета
ELTA:
пилотом разбившегося в Литве самолета DHL оказался гражданин Испании
Одним из пилотов
разбившегося на подлете к аэропорту в Вильнюсе
самолета DHL
оказался гражданин Испании.
Об этом сообщает
агентство ELTA.
ELTA
elta.lt литовский сайт из Литвы
elta.lt/ru/novosti
elta.lt/ru/ такая новость есть на русском языке литовский сайт
elta.lt/en/ нет такой новости на английском на литовском сайте
elta.lt/lt/ нет такой новости на литовском на литовском сайте
\доступ к новостям по подписке\
Видео с Литвы на Лента Ру
Катастрофа самолёта в Литве.
Грузовой Самолёт DHL упал на двухэтажный дом , тот [дом] загорелся.
Полиция Литвы сообщает,
что гражданин испании скончался.
В ведомстве добавили, что
сбор доказательств по делу о крушении грузового самолета
может занять неделю.
До этого в полиции заявили, что
рассматривают разные версии случившегося,
в том числе теракт.
Ранее сообщалось, что
перед катастрофой
в небе заметили яркую вспышку.
Предполагается, что
она [яркая вспышка в небе]
могла появиться
после взрыва перевозимых на борту
аккумуляторных батарей.
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
Лента Ру
Автор: Алевтина Запольская
Алевтина Запольская (Редактор отдела «Бывший СССР»)
Кадр: Telegram-канал SHOT
11:55, 25 ноября 2024/ Бывший СССР/Литва
Стали известны подробности крушения самолета в Литве
Shot: разбившийся самолет в Литве не сбросил скорость при снижении
11:55, 25 ноября 2024/ Бывший СССР/Литва
Стали известны подробности крушения самолета в Литве
Shot: разбившийся самолет в Литве не сбросил скорость при снижении
Кадр:
Telegram-канал
SHOT
Разбившийся самолет в Литве не сбросил скорость при снижении.
Об этом пишет Shot.
Shot
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot/74536
https://t.me/shot_shot/74527
SHOT
"SHOT
Публикуем момент крушения
грузового Boeing-737 DHL
в Вильнюсе
По последним данным,
один пилот погиб,
три человека (второй пилот и двое сотрудников DHL пострадали).
Пилот рухнувшего в Вильнюсе Boeing-737 DHL не сбросил скорость при снижении, как того требовала инструкция
По данным SHOT, борт опустился значительно ниже заданной траектории полёта (глиссады) и мчался со скоростью 277 км/ч на чрезвычайно маленькой высоте — всего около 200 метров. Посадить или, наоборот, поднять борт в таких условиях уже было невозможно."
((видео 18 секунд 0:18))
Подписывайся на SHOT "
SHOT
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
Борт
опускался ниже заданной траектории полета
при посадке.
Его скорость была 277 километров в час.
Посадка в таких условиях является невыполнимой,
пишет издание.
Сейчас ведется проверка версии
о том, что
пилоту могло стать плохо.
Ранее в Литве
падение самолета в Вильнюсе связали со взрывами в Европе летом.
Там авиакатастрофу 25 ноября [2024] связывают
с «загадочными взрывами»,
которые произошли
на складах DHL
в Лейпциге (Германия)
и Бирмингеме (Великобритания)
летом [2024?}.
Разбившийся самолет принадлежал компании DHL,
а также он летел из Лейпцига в Вильнюс.
Лента Ру
Автор: Алевтина Запольская
Алевтина Запольская (Редактор отдела «Бывший СССР»)
Кадр: Telegram-канал SHOT
11:55, 25 ноября 2024/ Бывший СССР/Литва
Стали известны подробности крушения самолета в Литве
Shot: разбившийся самолет в Литве не сбросил скорость при снижении
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
У загоревшегося в Турции Superjet 100 уже отказывал двигатель.
Что еще известно об инциденте?
Пассажиры сгоревшего в Анталье самолета готовят коллективный иск к «Азимуту»
11:20, 25 ноября 2024/ Путешествия/ Турция
Анастасия Волова (редактор отдела оперативной информации)
Кадр: Telegram-канал Daily Storm
11:20, 25 ноября 2024/ Путешествия/ Турция
У загоревшегося в Турции Superjet 100 уже отказывал двигатель.
Что еще известно об инциденте?
Пассажиры сгоревшего в Анталье самолета готовят коллективный иск к «Азимуту»
Кадр: Telegram-канал Daily Storm
https://t.me/stormdaily
https://t.me/s/stormdaily
https://t.me/stormdaily/81687
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot/74536
https://t.me/shot_shot/74527
Telegram-канал Daily Storm
Daily Storm
"Пассажиры Sukhoi Superjet 100, который загорелся при посадке в Анталье, подают коллективный иск против компании «Азимут». Люди остались без паспортов и багажа.
Вечером 24 ноября самолет загорелся после грубой посадки из-за сдвига ветра. В этот момент в Турции был шторм, объявляли предупреждение об ухудшении погоды из-за сильных дождей.
Самолет выполнял рейс из Сочи в Анталью, на борту находились 89 пассажиров и шесть членов экипажа. В результате ЧП никто из них не пострадал, пассажиров оперативно эвакуировали. Воздушная гавань уже работает штатно.
Очевидцы рассказали, что при посадке ощутили резкий удар, а затем увидели, как из самолета льется топливо. Представитель турецкого аэропорта заявил, что у судна загорелся двигатель. По данным Mash, у нескольких пассажиров сгорел багаж.
Генконсульство РФ в Анталье уже решило вопрос о пропуске на территорию Турции 10 россиян, которые остались без загранпаспортов в результате инцидента."
Daily Storm
Кадр: Видео: Telegram-канал Daily Storm
Телеграм-канал издания Daily Storm (dailystorm.ru)
https://t.me/stormdaily/81687
https://t.me/stormdaily
https://t.me/s/stormdaily
В турецком аэропорту Антальи
минувшей ночью при посадке
загорелся самолет Sukhoi Superjet 100
российской авиакомпании «Азимут».
Причиной произошедшего назвали грубую посадку из-за сдвига ветра.
Пассажиров эвакуировали по надувным трапам.
В авиакомпании заверили, что в результате ЧП никто не пострадал.
Несмотря на это, пассажиры загоревшегося лайнера
составили коллективный иск к авиакомпании «Азимут».
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> <<>>
KM
КП
Комсомольская Правда
25 ноября 2024 12:59
Стала известна последняя просьба пилотов разбившегося в Литве самолета
Пилоты разбившегося самолета DHL в Литве спрашивали про посадку перед падением
Эльмира АЛИЕВА
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/6106867/
Стала известна последняя просьба пилотов разбившегося в Литве самолета
Фото: GLOBAL LOOK PRESS.
Пилоты разбившегося самолета DHL в Литве перед падением запрашивали данные о посадке из-за плохой видимости.
На сайте Delfi.lt
рассказали
о последних словах летчиков,
которые разбились в Вильнюсе.
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
Портал
[Delfi.lt]
опубликовал разговор пилотов с центром по управлению полетами.
Запись была сделана еще до крушения самолета.
В расшифровке аудио говорится, что
самолет может лететь на высоте до 1200 метров.
Такую информацию передал работник диспетчерской.
Также подчеркивается, что чуть позже
центр по управлению полетами
разрешил самолету лететь еще ниже
и снизить высоту до 800 метров.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/6106867/
Напомним, что утром 25 ноября 2024 года в Вильнюсе грузовой самолет DHL потерпел крушение. Судно упало на жилой дом в Литве. В результате падения погиб один человек из членов экипажа.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/6106867/
Ранее KP.RU рассказал, что пилоты упавшего самолета DHL не сообщали диспетчеру о проблемах перед крушением.
Эльмира АЛИЕВА
Источник:kp.ru
25 ноября 2024
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/6106867/
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
25 ноября 2024
Пилоты разбившегося самолета DHL в Литве перед падением запрашивали данные о посадке из-за плохой видимости.Комсомольская правда
25 ноября 2024
Последние минуты перед аварией были зафиксированы в записи разговора экипажа с диспетчерами, которые обсуждали условия видимости и возможность перехода на систему посадки по приборам (ILS).URA.Ru
25 ноября 2024
Диспетчер ответил пилотам, что аэропорт оснащен системой ILS.News.ru
25 ноября 2024
На борту самолета находились четыре человека — два пилота и два члена экипажа.РБК
Комсомольская правда
25 ноября 2024 в 12:59
Пилоты разбившегося самолета DHL в Литве спрашивали про посадку перед падением
Эта новость в СМИ
ТУТ НЬЮС
25 ноября 2024 в 13:41
Раскрыты последние слова пилотов перед крушением самолета в Литве
Известия
25 ноября 2024 в 13:18
Delfi: перед крушением в Вильнюсе самолета DHL пилот запросил данные о погоде
Газета.Ru
25 ноября 2024 в 13:15
Delfi: пилоты упавшего в Литве самолета перед крушением спрашивали про посадку
Первый канал
25 ноября 2024 в 13:14
Пилоты разбившегося в Литве лайнера уточняли необходимость посадки по приборам
Вечерняя Москва
25 ноября 2024 в 13:12
Стала известна последняя просьба пилота упавшего в Вильнюсе самолета
Комсомольская правда
25 ноября 2024 в 12:59
Пилоты разбившегося самолета DHL в Литве спрашивали про посадку перед падением
ТАСС
25 ноября 2024 в 12:59
Delfi обнародовал переговоры упавшего в Вильнюсе самолета с диспетчером
РИА Новости
25 ноября 2024 в 12:57
Экипаж самолета DHL запрашивал разрешение для захода на посадку по приборам
Газета.Ru
25 ноября 2024 в 12:47
Delfi: пилоты перед крушением самолета в Вильнюсе спрашивали про посадку
Царьград
25 ноября 2024 в 12:46
Стало известно о последней просьбе пилота самолёта, рухнувшего в Вильнюсе
Москва 24
25 ноября 2024 в 12:45
Delfi: перед падением самолета DHL пилоты спросили, нужно ли им включить систему посадки
Московский Комсомолец
25 ноября 2024 в 12:44
Delfi: пилоты упавшего в Вильнюсе самолета спрашивали диспетчеров о системе посадки
REGNUM
25 ноября 2024 в 12:40
Перед аварией пилот упавшего под Вильнюсом самолёта запрашивал данные о посадке
News.ru
25 ноября 2024 в 12:40
Пилоты разбившегося в Вильнюсе самолета перед крушением спрашивали про посадку
Смоленская народная газета
25 ноября 2024 в 12:38
РБК: обнародованы последние слова пилота DHL, упавшего в Вильнюсе
RT на русском
25 ноября 2024 в 12:34
Стал известен последний вопрос экипажа упавшего под Вильнюсом самолёта
Аргументы и Факты
25 ноября 2024 в 11:52
Обнародованы последние слова пилота разбившегося в Литве самолета
Ридус
25 ноября 2024 в 11:46
Delfi: перед крушением Boeing 737 в Вильнюсе экипаж запрашивал данные о погоде
Общественная служба новостей
25 ноября 2024 в 11:45
Перед крушением пилоты самолета DHL обсуждали погодные условия с диспетчером
Силовой блок
25 ноября 2024 в 11:42
Delfi назвал последнюю просьбу пилота упавшего под Вильнюсом борта Boeing 737
Абзац
25 ноября 2024 в 11:37
Delfi раскрыл последнюю беседу пилота упавшего под Вильнюсом самолёта с диспетчером
Smotrim.ru
25 ноября 2024 в 11:33
Пилот рухнувшего в Литве самолета в последние секунды спрашивал о погоде
Lenta.ru
25 ноября 2024 в 11:29
Пилоты разбившегося самолета в Вильнюсе перед падением спрашивали про посадку
Главный региональный
25 ноября 2024 в 11:21
Delfi раскрыл последнюю просьбу экипажа упавшего под Вильнюсом самолета
Актуальные Новости
25 ноября 2024 в 11:08
РБК: Стали известны последние слова пилота упавшего под Вильнюсом самолета
Российская газета
25 ноября 2024 в 11:06
Delfi раскрыл последнее сообщение пилота разбившегося в Литве самолета
ГИПОРТ
25 ноября 2024 в 10:52
За минуты перед крушением самолета DHL в Вильнюсе пилот спрашивал про погоду
URA.Ru
25 ноября 2024 в 10:27
РБК: перед крушением самолета DHL в Вильнюсе пилот обсуждал погодные условия
РБК
25 ноября 2024 в 10:07
Delfi раскрыл последнюю просьбу пилота упавшего под Вильнюсом самолета
<<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> <<>>
<<>> <<>>
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
<<>> <<>> <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Перевод на английский
English Translation
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Plane crash in Lithuania: transcript of a conversation between DHL pilots and the flight control center before the plane crashed (UPDATED)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Plane crash in Lithuania: transcript of a conversation between DHL pilots and the flight control center before the plane crashed (UPDATED)
RUS.DELFI.LT
On November 25, at 5.28 a.m. in Vilnius, on Zhirnyu Street, in a block of residential buildings near the airport, a DHL cargo plane flying from Leipzig to Vilnius crashed.
On Monday, the conversation between the pilots and the flight control center before the crash was made public. Naglis Andrejunas shared it on Youtube.
On the recording, you can hear that the pilot greets the employees of the center, they answer him.
An employee of the center transmits information that the plane can descend to an altitude of up to 4,000 feet (about 1,200 m).
The pilot is interested in visibility and whether it will be possible to receive instructions from the ILS (instrument landing system), i.e. the instrumental landing system (the most common instrument approach radio navigation system in aviation) in case of poor visibility.
Recording of negotiations between air traffic controllers
of a private dispatch service
ORO Navigacija
(controls the movement of civil vessels in Lithuanian airspace) and
the pilot
of flight BCS18D
SWIFT airlines,
which performed
The Leipzig - Vilnius flight
was published in
Youtube
Naglis Andrejunas.
His Linkedin account says that
he works as a senior duty officer
to ensure the flights of a charter airline
GetJet Airlines.
As indicated in the credits, the recording was made from a live broadcast of the dispatchers' negotiations with the pilots of the flights, broadcast in real time on the website
liveatc.net .
Youtube
Naglis Andriejunas
"Live ATC recording of BCS18D crash on final to VNO airport (check description)"
https://www.youtube.com/watch?v=aAUUteXo9rY
https://www.youtube.com/@lukasandrlt
"25 Nov 2024
Please refer to VASAviation video,
that's done in a more professional and detailed way -
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
"Errors contained in the transcription:
BCS18D callsign:
It should read "Postman 18D" instead of "swift 18D""
Transcribed ATC recording of BCS18D (DHL flight operated by swift air). Aircraft crashed on short final in Liepkalnis when on ILS landing to VNO/EYVI Vilnius international airport."
https://www.youtube.com/watch?v=aAUUteXo9rY
https://www.youtube.com/@lukasandrlt
VASAviation
SwiftAir DHL Boeing B737-400 Crash near Vilnius Airport
https://www.youtube.com/watch?v=uaDYV9IxJLo
https://www.youtube.com/@VASAviation
liveatc.net
Recording of negotiations between air traffic controllers
of a private dispatch service
ORO Navigacija
(controls the movement of civil vessels in Lithuanian airspace) and
the pilot
of flight BCS18D
SWIFT airlines,
which performed
The Leipzig - Vilnius flight
was published in
Youtube
Naglis Andrejunas.
His Linkedin account says that
he works as a senior duty officer
to ensure the flights of a charter airline
GetJet Airlines.
As indicated in the credits, the recording was made from a live broadcast of the dispatchers' negotiations with the pilots of the flights, broadcast in real time on the website
liveatc.net .
The recording duration is 03 minutes 22 seconds.
It is unknown if it has been edited.
Approximately 2 minutes of negotiations on the record precede the crash of flight BSC18D.
The exact time of the negotiations is not specified.
______________________________________________
The Boeing 737 cargo carrying out the flight crashed in the vicinity of Vilnius airport at about 05:28 a.m.
______________________________________________
_______________________
BSC18D:
Good morning control!
SWIFT18D
(the pilot of the flight begins radio exchange with the Vilnius Air Traffic Control Center)
_______________________
_______________________
Control:
SWIFT18D,
good morning!
_______________________
_______________________
Control:
SWIFT18D
descend to an altitude of 4,000 feet (1,219.2 meters),
QNH1020
ILS
RWY 19
_______________________
_______________________
Control:
SWIFT18D
descend to an altitude of 4,000 feet (1,219.2 meters),
QNH1020
(sea level pressure 1020 millibars, required information for altimeter approach),
ILS
(the course-glide landing control system is working)
RWY 19
(magnetic heading for landing is 190 degrees, 180 degrees South ) information uniform
(information for all incoming and departing aircraft).
_______________________
_______________________
BSC18D:
Altitude 4000 feet, QNH1019,
I expect ILS operation on the 190 degree course strip.
Can you confirm the ILS expectation?
I have not received an ILS confirmation.
_______________________
_______________________
Control:
19 Z
(obviously, it repeats the course to the runway, where Z means a direct approach to the runway).
_______________________
_______________________
BSC18D:
Control,
can you confirm the landing permit
by ILS after MIZOP
(system Compatibility check)?
_______________________
_______________________
Control:
Swift18D,
descend to an altitude of 2,700 feet (822.9 meters), QNH1020 is allowed to land on ILS approach Z
(direct approach to the runway, without deviation from its axis),
confirm contact with ILS.
_______________________
_______________________
BSC18D:
ok. Altitude 2,700 ft, QNH1020,
we still need ILS,
confirmation of contact with ILS will follow
(inaudible)...
_______________________
_______________________
Control:
the distance to touch the strip
4 nautical miles (7.4 km),
contact the control tower
at 118.205 Mhz
_______________________
_______________________
BSC18D: frequency 118.205
_______________________
_______________________
Control tower Vilnius:
Swift18D,
this is the control room.
_______________________
_______________________
Control:
Swift18D,
the approach is allowed
_______________________
_______________________
Control tower Vilnius:
Swift18D,
wind at an angle of 170 degrees
(South-south-east - ed.),
the speed of 15 knots (7.7 m/s)
landing is allowed,
the course is 190 degrees.
_______________________
_______________________
Control:
Swift18D
landing is allowed,
the course is 190 degrees.
_______________________
______________________________________________
Noise on the air
______________________________________________
_______________________
Control tower Vilnius:
airBaltic 35G,
the dispatcher is in touch
_______________________
_______________________
airBaltic 35G:
Dispatcher,
Keep going
_______________________
_______________________
Vilnius control tower:
stop starting the engines,
return to the parking lot,
We just had a plane crash on approach,
we need time.
_______________________
airBaltic 35G:
OK, I'm going back to the parking lot
_______________________
_______________________
Control tower Vilnius:
Wizzair59BU,
the same thing,
stop take-off procedures
and return to the parking lot,
expect information in 30 minutes
_______________________
_______________________
Wizzair59BU:
Roger that, I'm shutting down the engines...
_______________________
_______________________
The center later reported that
the aircraft
could descend to an altitude
of up to 2,700 feet (800 m)
and confirmed the possibility of using ILS.
_______________________
_______________________
The pilot replied,
"OK, 800 meters."
_______________________
It is known that
there were four crew members on board the plane -
two pilots and two employees.
The Boeing 737-400 crashed,
the flight was carried out by the company
SWIFT Air.
According to the Airfleets portal,
it was a fairly old aircraft.
_______________________
Read us where it's convenient:
Facebook Telegram Instagram !
The published materials and any part of them are protected by copyright in accordance with the Copyright Law, and their use without the consent of the publisher is prohibited.
More information is available here
Delfi.lt
Plane crash in Lithuania: transcript of a conversation between DHL pilots and the flight control center before the plane crashed (UPDATED)
RUS.DELFI.LT
Related articles
PHOTOS, VIDEOS. A Boeing 757 belonging to DHL crashed and caught fire in Vilnius: the pilot, a Spanish citizen, was killed
PHOTOS, VIDEOS. A Boeing 757 belonging to DHL crashed and caught fire in Vilnius: a Spanish pilot was killed (10)
video. Cargo plane crash in Vilnius caught on video; what witnesses say
video. Cargo plane crash in Vilnius caught on video; what witnesses say (2)
Delfi.lt
Plane crash in Lithuania: transcript of a conversation between DHL pilots and the flight control center before the plane crashed (UPDATED)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Plane crash in Lithuania: transcript of a conversation between DHL pilots and the flight control center before the plane crashed (UPDATED)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
11:47 a.m., November 25, 2024/ Former USSR/Lithuania
Photo: Mindaugas Kulbis / AP
Author: Ilya Taksyur (editor of the Former USSR department)
The citizenship of one of the pilots of the plane that crashed in Lithuania has become known
ELTA:
the pilot of the DHL plane that crashed in Lithuania turned out to be a Spanish citizen
One of the pilots
of the DHL plane that crashed on approach to the airport in Vilnius
turned out to be a Spanish citizen.
This is reported
by the ELTA agency.
ELTA
elta.lt Lithuanian website from Lithuania
elta.lt/ru/novosti
elta.lt/ru / this news is available on the Lithuanian website in Russian
elta.lt/en / there is no such news in English on the Lithuanian website
elta.lt/lt / there is no such news in Lithuanian on the Lithuanian website
\access to news by subscription\
Video from Lithuania on <url>
The plane crash in Lithuania.
A DHL cargo plane crashed into a two-storey house, that [house] caught fire.
Lithuanian police say
that a Spanish citizen has died.
The department added that
the collection of evidence in the case of the cargo plane crash
may take a week.
Before that, the police said they were
considering different versions of what happened,
including a terrorist attack.
Earlier it was reported that
before the disaster
, a bright flash was noticed in the sky.
It is supposed
to be [a bright flash in the sky]
it could have appeared
after the explosion
of the batteries carried on board.
English translation
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
11:47 a.m., November 25, 2024/ Former USSR/Lithuania
Photo: Mindaugas Kulbis / AP
Author: Ilya Taksyur (editor of the Former USSR department)
The citizenship of one of the pilots of the plane that crashed in Lithuania has become known
ELTA:
the pilot of the DHL plane that crashed in Lithuania turned out to be a Spanish citizen
One of the pilots
of the DHL plane that crashed on approach to the airport in Vilnius
turned out to be a Spanish citizen.
This is reported
by the ELTA agency.
ELTA
elta.lt Lithuanian website from Lithuania
elta.lt/ru/novosti
elta.lt/ru / this news is available on the Lithuanian website in Russian
elta.lt/en / there is no such news in English on the Lithuanian website
elta.lt/lt / there is no such news in Lithuanian on the Lithuanian website
\access to news by subscription\
Video from Lithuania on <url>
The plane crash in Lithuania.
A DHL cargo plane crashed into a two-storey house, that [house] caught fire.
Lithuanian police say
that a Spanish citizen has died.
The department added that
the collection of evidence in the case of the cargo plane crash
may take a week.
Before that, the police said they were
considering different versions of what happened,
including a terrorist attack.
Earlier it was reported that
before the disaster
, a bright flash was noticed in the sky.
It is supposed
to be [a bright flash in the sky]
it could have appeared
after the explosion
of the batteries carried on board.
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<url>
Author: Alevtina Zapolskaya
Alevtina Zapolskaya (Editor of the department "Former USSR")
Frame: Telegram channel SHOT
11:55 a.m., November 25, 2024/ Former USSR/Lithuania
Details of the plane crash in Lithuania have become known
Shot: crashed plane in Lithuania did not slow down while descending
11:55 a.m., November 25, 2024/ Former USSR/Lithuania
Details of the plane crash in Lithuania have become known
Shot: crashed plane in Lithuania did not slow down while descending
Shot:
Telegram channel
SHOT
The crashed plane in Lithuania did not slow down while descending.
Shot writes about this.
Shot
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
https://t.me/shot_shot/74531
SHOT
"SHOT
We publish the moment of the crash
cargo Boeing-737 DHL
in Vilnius
According to the latest data,
one pilot was killed,
three people (the co-pilot and two DHL employees were injured).
The pilot of the crashed Boeing-737 DHL in Vilnius did not slow down when descending, as required by the instructions
According to SHOT, the plane dropped significantly below the set flight path (glide path) and raced at a speed of 277 km / h at an extremely low altitude — only about 200 meters. It was already impossible to land or, conversely, raise the board in such conditions."
((video 18 seconds 0:18))
Subscribe to SHOT "
SHOT
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
Board
it dropped below the set flight path
during landing.
His speed was 277 kilometers per hour.
Landing in such conditions is impossible,
the newspaper writes.
The version that is currently being checked
is that
the pilot could get sick.
Earlier in Lithuania
, the plane crash in Vilnius was linked to explosions in Europe in the summer.
There, the plane crash on November 25 [2024] is linked
with the "mysterious explosions"
that occurred
at DHL warehouses
in Leipzig (Germany)
and Birmingham (UK)
in the summer of [2024?}.
The crashed plane belonged to DHL,
and it was also flying from Leipzig to Vilnius.
<url>
Author: Alevtina Zapolskaya
Alevtina Zapolskaya (Editor of the department "Former USSR")
Frame: Telegram channel SHOT
11:55 a.m., November 25, 2024/ Former USSR/Lithuania
Details of the plane crash in Lithuania have become known
Shot: crashed plane in Lithuania did not slow down while descending
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
KP
КП
Komsomolskaya Pravda
November 25, 2024 12:59 p.m.
The last request of the pilots of the plane that crashed in Lithuania became known
The pilots of the crashed DHL plane in Lithuania asked about landing before falling
Elmira ALIYEVA
Read on WWW.KP.RU : https://www.kp.ru/online/news/6106867/
The last request of the pilots of the plane that crashed in Lithuania became known
Photo: GLOBAL LOOK PRESS.
The pilots of the crashed DHL plane in Lithuania requested landing data before the crash due to poor visibility.
On the website Delfi.lt
they told
about the last words of the pilots
who crashed in Vilnius.
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
Portal
[Delfi.lt ]
published a conversation between the pilots and the flight control center.
The recording was made before the plane crashed.
The audio transcript says that
the plane can fly at an altitude of up to 1200 meters.
This information was transmitted by an employee of the control room.
It is also emphasized that a little later
, the flight control center
allowed the aircraft to fly even lower
and reduce the altitude to 800 meters.
Read on WWW.KP.RU : https://www.kp.ru/online/news/6106867/
Recall that on the morning of November 25, 2024, a DHL cargo plane crashed in Vilnius. The ship crashed into an apartment building in Lithuania. As a result of the fall, one of the crew members was killed.
Read on WWW.KP.RU : https://www.kp.ru/online/news/6106867/
Previously KP.RU said that the pilots of the crashed DHL plane did not inform the dispatcher about the problems before the crash.
Elmira ALIYEVA
Источник:кр.ги
November 25, 2024
Read on WWW.KP.RU : https://www.kp.ru/online/news/6106867/
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>>
November 25, 2024
The pilots of the crashed DHL plane in Lithuania requested landing data before the crash due to poor visibility.Komsomolskaya Pravda
November 25, 2024
The last minutes before the accident were recorded in a recording of a conversation between the crew and dispatchers, who discussed visibility conditions and the possibility of switching to an instrument landing system (ILS).URA.Ru
November 25, 2024
The dispatcher replied to the pilots that the airport was equipped with a system ILS.News.ru
November 25, 2024
There were four people on board the plane — two pilots and two crew members.RBC
Komsomolskaya Pravda
November 25, 2024 at 12:59 pm
The pilots of the crashed DHL plane in Lithuania asked about landing before falling
This news is in the media
HERE'S THE NEWS
November 25, 2024 at 13:41
The last words of the pilots before the plane crash in Lithuania have been revealed
News
November 25, 2024 at 13:18
Delfi: before the crash of the DHL plane in Vilnius, the pilot requested weather data
Newspaper.En
November 25, 2024 at 13:15
Delfi: pilots of the plane that crashed in Lithuania before the crash asked about landing
The first channel
November 25, 2024 at 13:14
The pilots of the liner that crashed in Lithuania clarified the need for landing by instruments
Evening Moscow
November 25, 2024 at 13:12
The last request of the pilot of the plane that crashed in Vilnius became known
Komsomolskaya Pravda
November 25, 2024 at 12:59 pm
The pilots of the crashed DHL plane in Lithuania asked about landing before falling
tass
November 25, 2024 at 12:59 pm
Delfi has made public the negotiations of the plane that crashed in Vilnius with the dispatcher
RIA News
November 25, 2024 at 12:57 pm
The crew of the DHL aircraft requested permission for an instrument approach
Newspaper.En
November 25, 2024 at 12:47 pm
Delfi: pilots asked about landing before the plane crash in Vilnius
Tsargrad
November 25, 2024 at 12:46 pm
It became known about the last request of the pilot of the plane that crashed in Vilnius
Moscow 24
November 25, 2024 at 12:45 p.m.
Delfi: Before the DHL plane crashed, the pilots asked if they needed to turn on the landing system
Moskovsky Komsomolets
November 25, 2024 at 12:44 pm
Delfi: pilots of the plane that crashed in Vilnius asked dispatchers about the landing system
REGNUM
November 25, 2024 at 12:40 p.m.
Before the accident, the pilot of the plane that crashed near Vilnius requested landing data
News.ru
November 25, 2024 at 12:40 p.m.
The pilots of the plane that crashed in Vilnius before the crash asked about landing
Smolenskaya Narodnaya Gazeta
November 25, 2024 at 12:38 pm
RBC: the last words of the DHL pilot who fell in Vilnius have been released
RT in Russian
November 25, 2024 at 12:34 pm
The last question of the crew of the plane that crashed near Vilnius became known
Arguments and Facts
November 25, 2024 at 11:52 a.m.
The last words of the pilot of the plane that crashed in Lithuania have been made public
Reedus
November 25, 2024 at 11:46 a.m.
Delfi: before the crash of the Boeing 737 in Vilnius, the crew requested weather data
Public News Service
November 25, 2024 at 11:45 a.m.
Before the crash, the pilots of the DHL plane discussed weather conditions with the dispatcher
Power unit
November 25, 2024 at 11:42 a.m.
Delfi named the last request of the pilot of the Boeing 737 that crashed near Vilnius
Paragraph
November 25, 2024 at 11:37 a.m.
Delfi revealed the last conversation between the pilot of the plane that crashed near Vilnius and the dispatcher
Smotrim.ru
November 25, 2024 at 11:33 a.m.
The pilot of the plane that crashed in Lithuania asked about the weather in the last seconds
Lenta.ru
November 25, 2024 at 11:29 a.m.
The pilots of the crashed plane in Vilnius before the crash asked about landing
The main regional
November 25, 2024 at 11:21 a.m.
Delfi revealed the last request of the crew of the plane that crashed near Vilnius
Current News
November 25, 2024 at 11:08 a.m.
RBC: The last words of the pilot of the plane that crashed near Vilnius have become known
Rossiyskaya Gazeta
November 25, 2024 at 11:06 a.m.
Delfi revealed the last message of the pilot of the plane that crashed in Lithuania
HYPERPORT
November 25, 2024 at 10:52 a.m.
Minutes before the crash of the DHL plane in Vilnius, the pilot asked about the weather
URA.Ru
November 25, 2024 at 10:27 a.m.
RBC: before the crash of the DHL plane in Vilnius, the pilot discussed the weather conditions
RBC
November 25, 2024 at 10:07 a.m.
Delfi revealed the last request of the pilot of the plane that crashed near Vilnius
<<>>
<<>> <<>> <<>>
Delfi.lt
Авиакатастрофа в Литве: расшифровка разговора пилотов DHL с центром управления полетами перед падением самолета (ДОПОЛНЕНО)
RUS.DELFI.LT
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> <<>> <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
<<>> <<>> <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
At Antalya Turkish Airport
Last night
, a Sukhoi Superjet 100 caught fire on landing
the Russian airline Azimut.
The reason for the incident was called a rough landing due to wind shear.
Passengers were evacuated via inflatable ladders.
https://t.me/stormdaily/81687
Frame: Telegram channel Daily Storm
https://t.me/stormdaily
https://t.me/s/stormdaily
https://t.me/stormdaily/81687
https://t.me/shot_shot
https://t.me/s/shot_shot
https://t.me/shot_shot/74531
https://t.me/shot_shot/74536
Telegram channel Daily Storm
Daily Storm
"Passengers of the Sukhoi Superjet 100, which caught fire on landing in Antalya, are filing a class action lawsuit against Azimut. People were left without passports and luggage.
On the evening of November 24, the plane caught fire after a rough landing due to wind shear. At that moment, there was a storm in Turkey, and a warning was announced about the deterioration of the weather due to heavy rains.
The plane was flying from Sochi to Antalya, with 89 passengers and six crew members on board. As a result of the emergency, none of them were injured, the passengers were promptly evacuated. The air harbor is already operating normally.
Eyewitnesses said that they felt a sharp blow on landing, and then saw fuel pouring out of the plane. A representative of the Turkish airport said that the ship's engine caught fire. According to Mash, several passengers' luggage was burned.
The Consulate General of the Russian Federation in Antalya has already resolved the issue of allowing 10 Russians to enter Turkey, who were left without passports as a result of the incident."
Daily Storm
Frame: Video: Telegram channel Daily Storm
The telegram channel of the Daily Storm edition (dailystorm.ru )
https://t.me/stormdaily/81687
https://t.me/stormdaily
https://t.me/s/stormdaily
The airline assured that no one was injured as a result of the emergency.
Despite this, the passengers of the ship that caught fire
filed a class action lawsuit against Azimut Airlines.
English translation
<<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
<<>> <<>> <<>>
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
Air accidents Turkey and Lithuania November 2024
Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024
<<>> Авиапроисшествия Турция и Литва Ноябрь 2024 <<>>
<<>> Air accidents Turkey and Lithuania November 2024 <<>>
© Copyright: Eanna Inna Balzina-Balzin, 2024
© Copyright: Инна Бальзина-Бальзин, 2024
Свидетельство о публикации №124112503539