Анафема

"Список из 12 анафематизмов, возглашавшихся вплоть до 1917 года:

    Отрицающим бытие Божие и утверждающим, яко мир сей есть самобытен и вся в нем без Промысла Божия и по случаю бывает: анафема.

    Глаголющим Бога не быти Дух, но плоть; или не быти Его Праведна, Милосерда, Премудра, Всеведуща и подобная хуления произносящим: анафема.

    Дерзающим глаголати, яко Сын Божий не Единосущный и не Равночестный Отцу, такожде и Дух Святый, и исповедающим Отца и Сына, и Святого Духа не Единого быти Бога: анафема.

    Безумне глаголющим, яко не нужно быти ко спасению нашему и ко очищению грехов пришествие в мир Сына Божия во плоти, и Его вольное страдание, смерть и воскресение: анафема.

    Неприемлющим благодати искупления Евангелием проповеданного, яко единственного нашего ко оправданию пред Богом средства: анафема.

    Дерзающим глаголати, яко Пречистая Дева Мария не бысть прежде рождества, в рождестве и по рождестве Дева: анафема.

    Не верующим, яко Дух Святый умудри пророков и апостолов и чрез них возвести нам истинный путь к вечному спасению, и утверди сие чудесами, и ныне в сердцах верных и истинных христиан обитает и наставляет их на всякую истину: анафема.

    Отмещущим бессмертие души, кончину века, Суд будущий и воздаяние вечное за добродетели на небесех, а за грехи осуждение: анафема.

    Отмещущим вся Таинства святая, Церковью Христовою содержимая: анафема.

    Отвергающим соборы святых Отец и их предания, Божественному Откровению согласная, и Православно-Кафолическою Церковью благочестно хранимая: анафема.

    Помышляющим, яко православнии Государи возводятся на престолы не по особливому о них Божию благоволению и при помазании на царство дарования Духа Святаго к прохождению великого сего звания на них не изливаются; и тако дерзающим против их на бунт и измену: анафема.

    Ругающим и хулящим святыя иконы, их же Святая Церковь к воспоминанию дел Божиих и угодников Его, ради возбуждения взирающих на оныя ко благочестию, и ко оных подражанию приемлет, и глаголющим оныя быти идолы: анафема."

* анафема - церковное проклятие


http://www.pravoslavie.ru/60279.html


ИЗЪЯТЫЕ МЕСТА ИЗ ЧИНОПОСЛЕДОВАНИЯ ТОРЖЕСТВА ПРАВОСЛАВИЯ, КОТОРЫЕ СЕГОДНЯ В ЦЕРКВАХ НЕ ПРОВОЗГЛАШАЮТСЯ:

 
(Чин взят из богослужебных последований Русской Православной Церкви Заграницей. Он каноничен, ибо это святой соборный голос нашей Церкви. На сегодняшний день РПЦЗ и РПЦ-МП воссоединены)

Аще сему Господню о нас промышлению и откровению спасительному врази Православия и противишися, но помяну Господь прошения раб Своих: хульники бо славы Своея поруга, и продирзатели и враги Православия боязненны и бежатели яви.

 
Яко же убо пленяющих разум свой в послушание Божественному откровению и подвизающихся за оное ублажаем и восхваляем: тако противящихся сей истине, аще ожидавшему их обращению и раскаяния Господу не покаяшася, Священному Писанию последующее и первенствующей Церкви преданий держащейся, отлучаем и анафематствуем.

 
Таже, яснейшим гласом глаголет:
 

Отрицающим бытие Божие и утверждающим, яко мiр сей есть самобытен и вся в нем без промысла Божия и по случаю бывает.

АНАФЕМА (трижды)

 
Глаголющим Бога не быти Дух, но плоть; или не быти Его праведна, милосерда, премудра, всеведуща и подобная хуления произносящим.

АНАФЕМА (трижды)

 
Дерзающим глаголати, яко Сын Божий не единосущный и не равночестный Отцу, такожде и Дух Святый, и исповедающим Отца, и Сына, и Святого Духа не единого быти Бога.

АНАФЕМА (трижды)
 

Безумне глаголющим, яко не нужно быти ко спасению нашему и ко очищению грехов пришествие в мир Сына Божия во плоти, и Его вольное страдание, смерть и воскресение.

АНАФЕМА (трижды)
 

Неприемлющим благодати искупления Евангелием проповеданного, яко единственного нашего ко оправданию пред Богом средства.

АНАФЕМА (трижды)
 

Дерзающим глаголати, яко Пречистая Дева Мария не бысть прежде рождества, в рождестве и по рождестве Дева.

АНАФЕМА (трижды)
 

Неверующим, яко Дух Святый умудри пророков и апостолов и чрез них возвести нам истинный путь к вечному спасению, и утверди сие чудесами, и ныне в сердцах верных и истинных христиан обитает и наставляет их на всякую истину.

АНАФЕМА (трижды)

 
Отмещущим бессмертие души, кончину века, суд будущий и воздаяние вечное за добродетели на небесех, а за грехи осуждение.

АНАФЕМА (трижды)
 

Отмещущим вся Таинства святая, Церковью Христовою содержимая.

АНАФЕМА (трижды)
 

Отвергающим соборы святых Отец и их предания, Божественному Откровению согласная, и Православно-Кафолическою Церковью благочестно хранимая.

АНАФЕМА (трижды)
 

Помышляющим, яко Православнии Государи возводятся на престолы не по особливому о них Божию благоволению и при помазании на царство дарования Духа Святаго к прохождению великого сего звания на них не изливаются: и тако дерзающим противу их на бунт и измену.

АНАФЕМА (трижды)
 

Ругающим и хулящим святыя иконы, ихже Святая Церковь к воспоминанию дел Божиих и угодников Его, ради возбуждения взирающих на оныя ко благочестию, и ко оных подражанию приемлет, и глаголющим оныя быти идолы.

АНАФЕМА (трижды)
 

Теософом и прочим еретиком, дерзающим глаголати и пребезумне учити, яко Господь наш Иисус Христос не единожды на землю сниде и воплотися, но множицею воплощашеся, такожде и отрицающим, яко истинная премудрость Отчая есть Сын Его единородный и вопреки Божественному Писанию и учению святых Отец ищущим иныя премудрости.

АНАФЕМА (трижды)

 
Масоном, оккультистом, спиритом, чародеем и всем, иже не Единому Богу веруют, но бесов почитают, и не Богу смиренно жизнь свою предают, но чародейным бесов призыванием грядущее ведети тщатся.

АНАФЕМА (трижды)

 
Отступающим от Православныя веры и приемлющим иныя исповедания на соблазн братиям нашим и отпадающим в расколы.

АНАФЕМА (трижды)

 
Богопротивным человекам злым, дерзнувшим даже и на убиение Божия святаго Царя-мученика.

АНАФЕМА (трижды)

 
Гонителем Христовыя Церкви, нечестивым отступником, подъявшим руки на священнослужителей Божиих, попирающим святыни, разрушающим храмы Божии, истязующим братию нашу и осквернившим отечество наше.

АНАФЕМА (трижды)
 

Нападающим на Церковь Христову и учащим, яко Оная разделися на ветви, яже разнятся своим учением и жизнью, и утверждающим Церковь не сущу видимо быти, но от ветвей, расколов и иноверий соединитися имать во едино тело; и онем, иже не различают истинного священства и таинств Церкви от еретических, но учат, яко крещение и евхаристия еретиков довлеют ко спасению; и онем, иже имут общение с сими еретики или пособствуют им, или защищают их новую ересь экуменизма, мняще ю братскую любовь и единение разрозненных христиан быти.

АНАФЕМА (трижды)
 

Священный Синод в 1917 году сразу же в первые дни после ареста нашего Государя Николая Александровича принял беззаконные решения (беззаконные, ибо клятвопреступные, предательские) об упразднении поминовения за Богослужением Царя и всего Царствующего Дома и начали поминать богоборческое Временное правительство. Мы как плод покаяния с соборным благословением духовноздравых архиереев Русской Православной Церкви Московского Патриархата, призываем вас, отцы и братия: возгласите на ектениях прошения о грядущем Царе и возрождении Царской власти на Руси. (см. в конце данной публикации, скачать чинополседование полностью по ссылке ниже)


Рецензии