5. 1 AR-method Обучение формализации БП

In the first work on the hobby - the specifics of the design process for children (pupils and students, future professionals) are well known.
In a second work on the economic theme for children (never worked with zero experience) quite naturally experiencing difficulty, because the competence, including a practice (other than a theory).
The first work can focus all resources on the specific design with possession (~100%) a knowledge  of the hobby-process.
The second work after gaining experience allows to formalize the specific focus on the specific comprehension of the economic (without  a knowledge ~1%) process.
AR-method is not remedy “for all problems"  - only hope-chance-really for top-point-level on graph-picture.

***

Present two schemes:
1.. "First & Second TOP COMPETENCE "
2. "First & Second TASK OPTIMUM"

The first scheme: Most humans have the competence in the field of professional work and in leisure activities (hobbies).
An extensive area where there was no build-up of competence, remains almost the original level of low competence - a conditional designated as "competence 5-year-old child."
Young professionals "Top of competence in professional work," NO (IS absent), so the highest competence is at the top HOBBIES (TOP "A").

AR-METHOD – first task (FIST TASK) is given for a maximum of competence - in the TOP COMPETENCE HOBBY. It is in this setting future specialist can easily make further process refinement (hobby) and later move to a much more difficult parts of the formalization of business processes. Saves time and labor for consultation - the most effective way of learning the formalization of business processes.

The second scheme: Conditionally displaying jobs in a grid difficulty (hardship) levels of performance and competence for each job.
Thanks to the AR-method reference number 2 (SECOND TASK) - the first experience of this formalization of business process occurs in the most comfortable environment for young professionals (especially for children, if teach at the school and kindergarten).

***

Представлены две схемы:
1. "Первая и Вторая вершины компетенции"
2. "Первая и Вторая ЦЕЛЬ ОПТИМУМ"

Первая схема: Наибольшая компетенция у человека имеется в области профессиональной деятельности и в области досуга (хобби).
Обширная область, где наращивание компетенции отсутствовало или сохраняется почти изначальный уровень низкой компетенции - условно обозначен как "компетенция 5-летнего ребёнка".
У молодых будущих специалистов "Вершина компетенции в профессиональной деятельности" ОТСУТСТВУЕТ, поэтому самая высокая компетенция НАХОДИТСЯ В ВЕРШИНЕ ХОББИ (ВЕРШИНА "А").

AR-МЕТОД - первая работа-задание (FIST TASK) даётся именно в области максимальной компетенции - в области ВЕРШИНЫ КОМПЕТЕНЦИИ ХОББИ. Именно на этом задании будущий специалист легко может СДЕЛАТЬ ДЕТАЛИЗАЦИЮ ПРОЦЕССА (задание по ХОББИ) и в дальнейшем перейти на гораздо более трудные участки формализации бизнесс-процессов. Экономится время и трудозатраты по консультациям - наиболее эффективный способ обучения формализации бизнес-процессов.

Вторая схема: Условно показаны задания в сетке трудности их исполнения и уровнях компетенции для каждого задания.
Благодаря AR-методу задание №2 (SECOND TASK) - первый опыт формализации настоящего бизнес-процесса происходит в максимально комфортных условиях для молодого специалиста (тем более для ребёнка, если преподавать в школе и детском саду).


***

LE PROJET
Planetary ARIS University http://www.stihi.ru/avtor/allur9&book=20#20


Рецензии