Виталий, игумен Дубенский, Стихи из глав 28-29 ч. 2 Диоптры до 1

[ч.2 Глава 28 "Яко подобает намъ со благими пребывати"].

[Концовка:]

Аще во здравїе телесное бЪгаеши мЪстъ губителныхъ и почто во сп[а]сенїе душевное не бЪгаеши сопребыванїя злых и не прилЪпляешися благимъ?

Другъ чл[о]вЪком злонравным никогда же бывай,
Но со други в житїи благими пребывай.
От нихъ же ползу многу можеши прїяти
И в небесномъ отчествЪ вЪчне ликовати.
________________________________

[Глава 29 "О разуме сего, иже презираетъ миръ"]

[Концовка:]

Прїйми совЪтъ Ап[о]с[то]лскїй: "Вся во славу Б[о]жїю творите" ([1 Кор.], 10). Истиннолюбец во всЪхъ ищетъ Б[о]га, яко любовъ соузъ естъ милости, ею же соединихомъся Б[о]гу, отреченїемъ самыхъ себе. И аще милость естественная и б[о]ж[е]ственная, якоже внЪшним сравняютъся, обаче разумомъ разликуют, яко любовъ не ищет своихъ си, м[и]л[о]сть же естественная во всЪхъ ищет себе. ТЪм, аще не хощеши труду и елея погубити,

Дондеже, пришелче, в семъ поживеши тЪлЪ,
Да будет вина, конецъ*, Б[о]гъ во всякомъ дЪлЪ.

[* "Конецъ" - в данном случае понятие, приблизительно переводимое как "соображение", его можно пояснить цитатой из той же главы: "Найпаче аще престанеши от грЪха симъ концемъ точїю, или началнЪ, да получиши животъ вЪчный, а не Б[о]га ради, никогда же получиши его. И аще оставляеши миръ симъ концемъ токмо, или началнЪ, да не идеши во адъ, а не Б[о]га ради, явЪ пойдеши во адъ: яко сей твой конецъ исходитъ токмо от самолюбїя." - "Наипаче, если отступишь от греха лишь из того соображения, чтобы получить вечную жизнь, а не Бога ради, то никогда ее не получишь. И если оставишь мир из того лишь соображения, чтобы не попасть в ад, а не Бога ради, то и в самом деле попадешь в ад, ибо сие соображение исходит токмо от самолюбия".]
____________________________

Источник: "Диоптра", пер. Виталия. Изд. 2-е. Евье или Вильно, типография Братская, 1642. (Оригинал, отдел редкой книги Нац. библ. РБ, 094/166)
___________________________


Рецензии