Ripped Heart MCCXXi - 1221 DAYS AA 0T0
http://stihi.ru/2025/09/15/7853
Разбитое сердце ты держишь в ладонях
Пульсирует кровь из артерий и вен
А клетка души от немой боли стонет
Вложи мне из камня ты сердце взамен
Проломленны рёбра, распахнута грудь
Прерывисто видно как лёгкие дышут
Стук сердца теперь уж никто не услышит
Как то что разбито обратно вернуть
Кровь алая липко стекает меж пальцев
Широкий шрам может на память остаться
А времени доктор залечит едва
А ты сохрани сердце в чаше Грааля
На дно чаши первые капли упали
И эхом слышны над обрывом, слова
...
Ripped Heart MCCXXi - 1221 DAYS AA 0T0
http://stihi.ru/2025/09/15/7853
You've torn out my heart and hold it in your hands
The blood pulsates from my arteries and veins
My soul's cage moans in silent pain
Give me a heart made of stone in exchange
My ribs are broken, my chest is open
I can see my lungs breathing erratically
No one can hear my heart beating anymore
How to put back what is broken
Blood scarlet sticky drips between the fingers
Wide scar can remain as a memory
And time doctor will barely heal
And you keep the heart in the cup of the Grail
At the bottom of the cup the first drops fell
And echoes heard over the cliff, the words
...
Взгляд древних традиций всегда сходился в одном: в груди человека хранится тайный огонь, искра духа, световое зерно, соединяющее его с миром богов.
У египтян сердце считалось центром души.
В Индии ещё в Упанишадах говорилось о «пещере сердца», где пребывает Атман искра вечного Я, меньше рисового зерна, но ярче солнца. Йогическая традиция называет этот центр анахатой, зелёным лотосом, где горит внутренний свет. В «Бхагавад-гите» сердце обитель Кришны, присутствующего в человеке как внутренний свидетель. Философия Индии утверждала: тот, кто обращается к свету сердца, соединяется с бессмертным духом.
Даосы называли грудь «дворцом шэнь» — духа. Там собирается божественная искра, укрепляемая дыхательными и медитативными практиками. Алхимики Поднебесной видели в сердце сосуд, где огонь и дыхание соединяются, рождая внутренний эликсир бессмертия. Если дух в груди не упорядочен, человек распадается; если он сияет, человек становится мудрецом, соединённым с Дао.
Гностики учили, что в груди тлеет искра Плеромы- частица божественного света, упавшая в материю и пробуждаемая гнозисом. Каббалисты видели в сердце сияние сефиры Тиферет центра Древа Жизни, где свет Бога воплощается в гармонию души. Герметисты говорили, что сердце это трон света, место, где искра в груди отражает порядок космоса.
В XIX–XX веках эту традицию продолжили оккультисты. Елена Блаватская называла сердце храмом высшего эго — Атма-Буддхи, бессмертной искры духа, связанной с космосом. Папюс утверждал, что сердце это главный магнит души, где огонь духа кристаллизуется в структуру. Алистер Кроули связывал его с истинной волей, называя священным огнём адепта. Рудольф Штайнер описывал «духовную розу» в сердце как живой орган, формирующий бессмертное Я. Гурджиев учил, что в груди происходит кристаллизация сущности: укреплённая искра делает человека цельным, а угасшая — растворяет его в хаосе.
Для суфиев сердце было лампой, в которую вливается свет Аллаха.
Все эти учения от египетских жрецов до индийских мудрецов, от даосских мастеров до гностиков, каббалистов, оккультистов и мистиков сходятся в одном: в груди человека горит искра духа. Её называли по-разному: Атман, Плерома, Тиферет, духовная роза, лампа Аллаха, Атма-Буддхи. Но смысл всегда оставался единым,что в сердце есть световой центр, где человек соединяется с вечностью.
У каждого человека есть собственный кристалл духа в груди. Его структура неповторима: у одних он проявлен как ясная и мощная структурированная форма, у других как слабый узор, а у некоторых это всего лишь сгусток энергии без формы, который ждёт работы над этой энергией. Когда в человеке пробуждается внутренний наблюдатель, кристалл начинает сиять. Те же, кто обладает этим началом, но ещё живёт через эмоциональные программы, не излучают яркого света, их кристалл словно дремлет, ожидая момента пробуждения, когда его владелец станет готов и осознает свою природу и только тогда эта структура начинает светится, через свет Ярило, не забыли ещё о таком, пора вспомнить!
...
The view of the ancient traditions always came down to one thing: in the chest of a man is kept a secret fire, a spark of the spirit, a grain of light, connecting him with the world of gods.
The Egyptians considered the heart to be the center of the soul.
In India, as early as in the Upanishads, it was said about the "cave of the heart", where the Atman resides the spark of the eternal Self, smaller than a grain of rice, but brighter than the sun. The yogic tradition calls this center anahata, a green lotus, where the inner light burns. In the Bhagavad-gita, the heart is the abode of Krishna, who is present in man as an inner witness. The philosophy of India stated that one who turns to the light of the heart unites with the immortal spirit.
The Taoists called the chest the "palace of the shen" — the spirit. A divine spark gathers there, strengthened by breathing and meditative practices. The alchemists of the Celestial Empire saw in the heart a vessel where fire and breath combine, giving birth to the inner elixir of immortality. If the spirit in the chest is not ordered, the person disintegrates; if it shines, the person becomes a sage united with the Tao.
The Gnostics taught that the spark of the Pleroma smolders in the chest, a particle of divine light that has fallen into matter and is awakened by gnosis. The Kabbalists saw in the heart the radiance of the Sephirah Tiferet, the center of the Tree of Life, where the light of God is embodied in the harmony of the soul. The Hermetists said that the heart is the throne of light, the place where the spark in the chest reflects the order of the cosmos.
In the 19th and 20th centuries, this tradition was continued by occultists. Helena Blavatsky called the heart the temple of the higher ego, the Atma-Buddhah, the immortal spark of the spirit connected to the cosmos. Papus claimed that the heart is the main magnet of the soul, where the fire of the spirit crystallizes into a structure. Aleister Crowley associated it with the true will, calling it the sacred fire of the adept. Rudolf Steiner described the "spiritual rose" in the heart as a living organ that forms the immortal self. Gurdjieff taught that the essence crystallizes in the chest: a strengthened spark makes a person whole, while a extinguished spark dissolves them in chaos.
For the Sufis, the heart was a lamp into which the light of Allah poured.
All these teachings, from the Egyptian priests to the Indian sages, from the Taoist masters to the Gnostics, Kabbalists, occultists, and mystics, agree on one thing: there is a spark of spirit in the human chest. This spark has been referred to by various names, such as Atman, Pleroma, Tipheret, the spiritual rose, the lamp of Allah, and the Atma-Buddhi. However, the essence remains the same: there is a center of light in the heart where humans connect with eternity.
Each individual possesses their own crystal of spirit within their chest. Its structure is unique: in some people it manifests as a clear and powerful structured form, in others as a weak pattern, and in some it is just a shapeless energy clot waiting to be worked on. When the inner observer awakens in a person, the crystal begins to shine. Those who possess this principle, but still live through emotional programs, do not emit bright light, their crystal seems to be asleep, waiting for the moment of awakening, when its owner becomes ready and realizes his nature, and only then this structure begins to glow, through the light of Yarilo, have not forgotten about this, it's time to remember!
https://www.facebook.com/share/p/1ZRyudAiYD/?mibextid=wwXIfr