В тойже день, в неделю третию постов,
поклонение празднуем честнаго и животворящаго Креста,
вины ради сицевы: Понеже бо четыредесятодневным постом,
образом неким и мы распинаемся, умерщваяеми от страстей,
горести же чувство имамы, унывающе и низпадающе:
предлагается честный и животворящий Крест,
яко убо прохлаждая и утверждая нас,
и воспоминая нам страсти Господа нашего Иисуса Христа, и утешая.
Аще Бог наш нас ради распятся, колико подобает нам Его ради деяти,
облегчая же болезни наша предложением Владычних скорбей,
и воспоминанием и упованием, Крестом славы?
Яко бо Спас наш на Крест возшед,
прославися безчестным жительством и огорчением:
сице подобает и нам деяти, да и спрославимся Ему,
аще и нечто некогда страждем печальное.
И инако: якоже долгий и жестокий путь проходящии, и трудом отягчавшии,
аще где древо благосеннолиственное обрящут, мало седше упокояются,
и яко убо юни бывше прочее путь проходят:
тако и ныне в постное время и прискорбный путь и подвиг,
насадися посреде от святых отец живоносный Крест,
ослабу и прохлаждение нам подаяй благомужественны же и легки
к прочему труду утрудившияся устрояя.
Или якоже есть при цареве пришествии, предходят онаго знамения и скиптры:
таже и сам приходит, радуяся о победе,
и веселяся, свеселится же вкупе и послушное.
Тако и Господь наш Иисус Христос,
хотя елико неуклонно на смерть показати победу,
и со славою произыти воскресным днем, предпосла скиптр Свой,
Царское знамение, животворящий Крест, обрадования и прохлаждения нас,
яко множайша исполняющий, и устрояющий нас готовых быти,
и Самаго елико мощно Царя восприяти, и восхвалити светло побеждающа.
Посреде же святыя четыредесятницы седмицы:
зане горькому источнику подобна есть святая четыредесятница,
сокрушения ради, и сущия нам от поста горести и печали.
Якоже убо во онаго среду божественный Моисей древо вложи,
и услади его, тако и проведый нас Бог
умнаго Чермнаго моря, и фараона,
животворящим древом честнаго и животворящаго Креста,
услаждает горесть постом от четыредесятницы:
и утешая нас яко в пустыни пребывающих,
дондеже ко умному Иерусалиму возведет Своим Воскресением.
Или понеже Крест древо живота глаголется и есть,
оно же древо посреде рая Едема насаждено бяше:
прилично и божественнии отцы крестное Древо
посреде святыя четыредесятницы насадиша,
вкупе убо и Адамово лакомство поминающе,
вкупе же и онаго отъятия прописующе настоящим Древом,
сего бо вкушающе не ктому умираем, но паче и оживляемся.
Того силою Христе Боже и нас сохрани от лукаваго искушений:
и Божественным Твоим страстем и живоносному Воскреснию
поклонитися сподоби,
четыредесятодневное благосветле прешедшим поприще,
и помилуй нас яко един Благ и Человеколюбец,
аминь.
Мы используем файлы cookie для улучшения работы сайта. Оставаясь на сайте, вы соглашаетесь с условиями использования файлов cookies. Чтобы ознакомиться с Политикой обработки персональных данных и файлов cookie, нажмите здесь.