поэт как критик

Татьяна Кисс
THE POET AS A CRITIC
 
1. The critic says: "Tragedy satisfies us even in the moment of our grief." Resolve this paradoxical statement.
Answer: tragedy, multiplying by tragedy, is neutralized. Catharsis occurs. The nervous system protects itself.
 
2. D.Kh. Lawrence presents the world in the form of polarities. Are they really the opposite? Or complements?
Answer: everything opposite - attracted or repelled - complements each other.
 
3. Aristotle notes: the superiority of poetry over history is that it has a higher truth and higher seriousness. Please define what is the highest truth and how is it not confirmed if not completely falsified by History?
Answer: Poetry is a formula for thought. History is a formula for action in any sense.
 
4. Tragedy has always been central to literature. Why is comedy of marginal value?
Answer: The tragic and the comic are quite individual in perception. Now there is a mutual penetration of one into another. Views change, templates are updated. Brilliant creativity is not marginal.
 
5. What literature adds to or subtracts from life so that it becomes viable, and often worthy of attention?
Answer: A treasure trove of ancient knowledge and insight into the future through intuition.
 
6. Poetry is the mother of all genres. In trouble, we cry and run to mom. And the young man in love bursts into singing. Do you think poetry (not prose) drives human emotions?
Answer: The music of poetry and prose rules.
 
7. A good poem challenges the reader and changes their perception. How do you describe the role of the poet?
Answer: A good poet is the guide of the era.
 
8. History is human limits. How does poetry help a person transcend himself?
Answer: A short way of enriching neurons in the brain.
 
9. The more you talk, the less you become. Is it true about the poet?
Answer: not everyone can perceive and understand the poet; the undeveloped brain of the listener quickly gets tired and turns off.
 
10. What is the difference between the “whole” experience and the sum of the parts? What makes a poetic experience a "whole" while history or other subjects give us a "sum of all parts" that is not a "whole" experience?
Answer: In poetry - through action, harmony of parts - give wholeness. The story is concrete in the moment, wide in scope, more unexpected and illogical. Poetry absorbs the history of events and creates its own ocean out of its universe.
.
..
ПОЭТ КАК КРИТИК
 
1. Критик говорит: «Трагедия удовлетворяет нас даже в момент нашего горя». Разрешите это парадоксальное утверждение.
Ответ: трагедия, умножаясь на трагедию, нейтрализуется. Происходит катарсис. Нервная система - защищает себя.
 
2. Д.Х. Лоуренс представляет мир в форме полярностей. Неужели они противоположны? Или дополняет? 
Ответ: всё противоположное - притягивается  или отталкивается - дополняет друг друга.
 
3. Аристотель замечает: превосходство поэзии над историей состоит в том, что она обладает более высокой истиной и более высокой серьезностью. Пожалуйста, определите, что такое высшая истина и как она не подтверждается, если не полностью фальсифицируется Историей?
Ответ: Поэзия - формула мысли. История - это формула действия в любом смысле.
 
4. Трагедия всегда занимала центральное место в литературе. Почему комедия имеет маргинальную ценность?
Ответ: Трагическое и комическое - довольно индивидуально в восприятии. Сейчас идёт взаимоприникновение одного в другое. Взгляды меняются, шаблоны обновляются. Гениальное творчество - не маргинально.
 
5. Какая литература добавляет к жизни или отнимает от нее, чтобы она стала жизнеспособной, а зачастую и достойной внимания?
Ответ: Кладезь древних знаний и прозрение будущего через интуицию.
 
6. Поэзия - мать всех жанров. В беде мы плачем и бежим к маме. И влюбленный молодой человек разражается пением. Как вы думаете, человеческими эмоциями управляет поэзия (а не проза)?
Ответ: управляет музыка поэзии и прозы.
 
7. Хорошее стихотворение бросает вызов читателю и меняет его восприятие. Как вы описываете роль поэта?
Ответ:Хороший поэт - это поводырь эпохи.
 
8. История - это человеческие пределы. Как поэзия помогает человеку превзойти самого себя?
Ответ:Краткий способ обогащения нейронами в головном мозге.
 
9. Чем больше вы говорите, тем меньше вы становитесь. Это правда о поэте?
Ответ: не все могут воспринять и понять поэта; неразвитый мозг слушателя быстро устаёт и отключается.
 
10. В чем разница между «целым» опытом и общей суммой частей? Что делает поэтический опыт «целым», в то время как история или другие предметы дают нам «сумму всех частей», которая не является «целым» опытом?
Ответ: В поэзии - сквозное действие, стройность частей - дают цельность. История же конкретна  в моменте, широка по охвату, более неожиданна и нелогична. Поэзия впитывает в себя  историю событий, и из её Вселенной создаёт свой океан.
.
.